רסטורציה – שחזור מסגרות ציורים ועבודות אומנות
בסטודיו מתבצעת רסטורציה מסגרות ותיקון ציורים. קימים תיקונים ושיחזורים ברמות שונות – מתיקון פשוט למסגרת שנשברה , זכוכית שנשברה או מסגור שצריך חיזוק או ניקיון ועד לרסטורציה של מסגרות עתיקות. כמוכן אנו מתקנים ציורים שנפגעו כולל שחזור של חלקים חסרים ,קרועים או דהויים
תחום נוסף ופחות שכיח הוא ביצירת מסגור דקורטיבי עם פיתוחים וציפויים שונים. כמוכן מבצעים צביעה של מסגור באופן מכוון להתאמה לעבודה לפי דרישת האמן/לקוח – באופן כזה אמן יכול לשלב את עבודתו עם מסגרת כמיכלול יצירתי שהיא יחודית ויחידה
אנו גם מבצעים עבודות ציפוי עלי זהב ( או כסף או נחושת ) – דבר היכול להתבצע לפי דרישת הלקוח על מסגור חדש או קיים וכמוכן על ריהוט. העבודה היא לרוב עם עלים דמויי זהב שהם תחליף עלי זהב שנועדו להוריד עלויות. עלים אלו כיום הם הנפוצים ביותר ולכן האפשרות לציפוים כאלו הוא כבר אינו לאצולה בלבד
תחום רסטורציה מסגרות ותיקון ציורים הוא רחב אפשרויות ולכן יוצע ללקוח רמות פתרון שונות בהתאם ליכולת הפיננסית ,הזמן ,הרצון להשקיע באוביקט וכמובן ההגיון בסוג העבודה בהתיחס לאובייקט בו מטפלים
ליעוץ אנא התקשרו 0547923144 או תאמו איתנו והגיעו לפגישה בסטודיו
דוגמאות שחזור
בדוגמת עבודת השחזור מטה אנו רואים מסגרת עתיקה פגומה (משמאל) בעלת פינות שבורות וחסרות. כמוכן המסגרת סדוקה סדקים קטנים רבים, ההזהבה עברה התחמצנות באזורים מסוימים ובאזורים אחרים השתנה הצבע או נדבק לכלוך.היו גם ניסיונות עבר לתיקון אזורים שהתפוררו והתקלפו. הציור לכאורה דהוי אך למעשה התגלה כמרוח בשיכבת לכלוך שמנוני שמשך אבק
מסגרת זאת עברה שחזור יסודי שכלל יצירה מחדש של הפינות ואזורים חסרים אחרים באמצעות תבניות. הסדקים מולאו והמסגרת עברה שיוף עדין וצביעה מחדש בצבעי בסיס ובצבע זהב מיוחד עם פגמנטים זהב 24 קראט. הציור עצמו עבר ניקוי וקיבל שיכבת הגנה

תיקונים , רענונים , צביעה והגנה
לאיטים מסגור לא צריך טיפול או שיחזור מהיסוד. ישנם מצבים רבים שניקוי ,תיקון מקומי או נגיעות צבע ואבקות שונות במסגרת יכולים להפוך עבודה דהויה ופגומה למראה ליצירה רעננה ואטרקטיבית
דבר נוסף שרצוי לשים לב אליו הוא מצב הציור. יש נטיה להאמין שציור ישן תמיד ניראה כפי שהוא עכשיו כשלמעשה העבודה צברה אבק וליכלוך וניראת מדכאת ואף לא ברורה. כמוכן עבודות שהיו חסופות לתנאי מזג האויר ביחוד לשמש ישירה דורשות הגנה באמצעות ציפויים שונים
בדוגמאות מטה רואים מצבים של לפני ואחרי שכללו טיפול במסגרת ,ניקוי הציור ,תקוני צבע קלים וציפוי בוואניש. בציור משמאל היה קרע משמעותי בצידו. לאיטים אין מקום להשקיע הרבה כסף לתיקון אבסולוטי וניתן לבצע תיקון מקומי ונגיעות צבע המשלוות את הקרע המתוקן עם הציור כמעט ללא היכר. בדוגמא זאת אין לנו צילום של הלפני אך הקרע היה משמעותי

תיקון פינה מרוסקת של מסגרת עתיקה ורסטורציה כללית
כאן ניתן לראות תהליך תיקון של פינה שהתרסקה ושחזור וציפוי כללי של המסגרת
ישנם תיקונים נוספים קטנים אך המיקוד הוא בפינה השבורה / חסרה. תיקון כזה הוא מורכב היות והוא נעשה בתבנית המעתיקה העתקת ראי חלק במסגרת שהוא זהה ולא ניזוק
לאחר שמוצאים את האזור שיועתק , מתחילה עבודת יצירת התבנית. בהמשך יוצקים לתבנית ומתאימים את היציקה לאזור החסר.
לאחר טיפולים שונים צובעים את המסגרת בצבע בסיס ומכינים לציפו עלי זהב ( במקרה זה אימיטיישן גולד ליף – עלים עשויים תערובת אלומיניום וניקל ואינם זהב ) .
הציפוי הוא גם כן אומנות בפני עצמה ודורש ניסיון וידע


ניקוי תמונה , ציפוי ווארניש וכיסוי בעלי זהב ( דמוי עלי זהב – imitation gold-leaf ).
בדוגמא זאת ניראית תמונה עתיקה כשהמסגרת הגיעה עם שברים ודהיה כללית והשחרה בגזרות שונות במסגרת. הציור היה מאובק והברק בצבע דהה והצבע התייבש עם השנים.תהליך הרענונן כלל ניקוי הציור וכיסויו בשכבת ווארניש מבריק. המסגרת עברה ניקוי ותיקון כללי באזורים סדוקים ובחלקים שהיו על סף התנתקות. לאחר מיכן המסגרת קיבל ציפוי דמוי עלי זהב והדמיית התישנות.


שחזור פינות וחלקי מסגרת , נגיעות צבע , ניקוי ווארניש
כאן הגיע תמונה עתיקה עם מסגרת עם פינות נגוסות ומרוסקות ומספר פנלים פנימיים חסרים ( תמונה 1) . מלאכת השיחזור הייתה יצירתית היות וכל ארבעת הפינות היו פגועות ולכן היה צורך של העתקה מגוף המסגרת והשלמה יצירתית בהתאם להרמוניה בהתחברות אגפי המסגרת לפינות ( תמונה 2 ). כמוכן היה צורך לשמור על האופי העתיק של המסגרת ולכן מלאכת הצביעה נעשתה בהתאמה עם שמירה על אזורי היתישנות ותיקון מקומי. הציור היה גם כן דהוי וחלקי צבע חסרים. הציור נוקה נקודות הצבע החסר הושלמו ונצבעו ולאחר יבוש כל הציור קיבל שכבת ווארניש מבריק .התוצאה הייתה ,כפי שרואים ( תמונה 3 ), בשמירת האופי העתיק תוך כדי השלמה כל האלמנטים הפגועים. לסיום תווית השם נוקתה והכיתוב האחורי קיבל מגן שקוף ששומר על הנייר כפי שהיה במקור.



–

