בחירת מסגרת לתמונה ואפשרויות מסגור

 

בחירת מסגרת לתמונה הוא דבר מהנה , יצירתי ובעל משמעות. המסגרת יכולה להפוך גם תמונה פשוטה ליצירה מרשימה. לכן חשוב להשקיע ולהיות מכוונים בבחירת המסגרת לתמונה.

הצורך לזכור את המקום בו תוצג התמונה מלבד האופי החוויתי שנירצה ליצור הוא חשוב בתהליך בחירת המסגרת. כמוכן הבנת האפשרויות למסגור והיכולת לדמיין איך תראה התמונה הממוסגרת היא גם כן בעלת ערך קריטי ואיננה קלה. לכן ראשית התהליך צריך להתבצע באווירה נוחה ללא לחץ כדי לאפשר להכנס לתהליך יצירתי והחלטי. לכן בסטודיו אנו משתדלים לתת ללקוחות את מרחב הזמן והאווירה הנכונה. לצורך כך כמובן אנו זמינים ליעץ ולעזור ללקוח בתהליך הבחירה ובמתן פתרונות והצגת אפשרויות.

בשביל כך אני מציין כאן מספר טיפים שיעזרו לעבור את התהליך בצורה שהתוצאה תהיה בסופה משביעה רצון.

א) אם אפשר רצוי להביא צילומים של האזור בו תוצג התמונה

ב) נסו לזכור את האופי והצבעוניות של החדר או המקום בו תוצג התמונה

ג) האם אתם רוצים אופי מודרני או קלאסי

ד) האם מסגור מינמליסטי או רחב ובעל אופי משל עצמו

ה) האם יש העדפה למסגור בעץ בפלסטיק או באלומיניום

ו)  האם רוצים שהיצירה המוצגת תהיה דבר מרכזי שמושך צומת לב או יצירה שמשתלבת עם סביבתה

ששת שלבים אלו יעזרו מאוד בבחירת המסגרת , וכמובן אם חלק מהנקודות לא ברורות או קשה לתת תשובה עליהם אז אנחנו בסטודיו נשמח לסייע

בדף סרטונים ישנם הסברים על אפשרויות מסגור 

ישנם מספר רב של אופנים למסגר תמונה ולבחירת מסגרת לתמונה. בעמוד זה נציין אפשרויות שונות ונראה דוגמאות

 

מסגור תמונת שמן או אקריליק

המשותף בין ציורי שמן או אקרילי לגבי מסגור הוא שבאופן כללי הציור עצמו אינו זקוק להגנה ולכן בד”כ לא מקבל זכוכית

בדוגמאות כאן (מימין לשמאל) אנו רואים ציור (פרחים) ממוסגר במסגרת עץ די רחבה עם נטיה לאופי קלאסי , לאחר מיכן ציור עם מסגרת לבנה מינימלסיטית.

בדוגמת הציור עם המסגרת לבנה – היות והציור הוא קנווס מתוח על מסגרת עץ פנימית – הבחירה היא של מסגרת שלכאורה עוטפת את צד הציור ולמרות היותה מינימליסטית היא נותנת עומק ותלת מימדיות מסוימת ליצירה.

בדוגמא האחרונה יש התמקדות על פינה של מסגור מורחק (או יש המכנים מסגור קנווס צף) בו הקנווס המתוח מורחק מהמסגרת וכך שומר על אופיו הגולמי

מסגור כגון זה הפך לנפוץ בתקופה האחרונה מתוך הגישה של בידוד היצירה עצמה ללא הסתרה של הצד הפונקציונלי שלה. כפי שניתן לראות ניתן למסגר בסוגים שונים של מסגרות כולל עץ טבעי , זהב , כסף לבן שחור ועוד. אפשרויות צבעים אלו גם חלות על המיסגור המינימליסטי.

דוגמאות מסגור לבחירת מסגרת לתמונה
דוגמאות מסגור ציורי שמן או אקרילי לבחירת מסגרת לתמונה

 

מסגור תמונת שמן או אקריליק עם הפרדה הנקראת מרילואיז

הפרדה בין מסגרת לציור מאפשרת לציור להתקיים בפני עצמו. האופן המסורתי הוא בהתקנת מעין מסגרת שטוחה ,לרוב בצבע בהיר, שמפרידה בין המסגרת המסוגננת לבין הציור. מלבד היות התוספת כגורם מפריד המאפשר מיקוד על הציור הוא גם מגדיל ומהדר את כל היצירה הממוסגרת. בדוגמא מטה אנו רואים את תהליך הוספת המרילואיז עד לשילובו כמסגרת מוגמרת וכיצד מגדיל ומהדר הדבר את התוצאה הסופית. במקרה זה המרילואיז מצופה בבד שבציבעו ובמירקם שלו מתאים לאופי הציור

ציור ממוסגר עם מרילואיז בד ומסגרת מהודרת

 

מסגור רישום , צילום , הדפס , ציור מים ומדיה עדינה ושטוחה באמצעות פספרטו ומסגרת

מסגור תמונה כדוגמת תעודה ,צילום , רישום , ציור מיים ובכלל כל מדיה שטוחה ועדינה שדורשת הגנה מצריכה מסגור עם זכוכית. אפשר לבחור זכוכית שקופה או זכוכית מת. בדוגמא מטה מצד ימין מסגרת שלימה עם פספרטו וזכוכית שקופה.ובצד שמאל ומרכז דוגמאות עם זכוכית מט. כפי שרואים זכוכית המט המגורענת לא מחזירה אור והזכוכית השקופה מחזירה אור והשתקפויות. חסרונה של זכוכית המט היא בכך שחדות האוביקט הממוסגר תרד במעט.

מסגור תמונות מהסוג המדובר אפשרי עם או בלי הגורם המפריד בין התמונה למסגרת הניקרא פספרטו. הפספרטו מהדר את היצירה ומאפשר מיקוד ומרחב מופרד מהסביבה. כמוכן הוא יכול להוות גורם המוסיף צבעוניות או מפריד בין מסגרת שדומה בציבעה ליצירה עצמה. ישנה אפשרות להפיין ולהדר עוד יותר את היצירה בהוספת פס ( כגון פס זהב ) בין הפספרטו לתמונה כפי שרואים המרכז הדוגמא מטה. יש אפשרות לבחור מעשרות סוגי פספרטו ולהחליט על הרוחב הרצוי (בד”כ בין 7-2 ס”מ ) . יש גם אפשרות לעשות פספרטי כפול

בחירת מסגרת לתמונה
דוגמאות מסגור עם פספרטו לבחירת מסגרת לתמונה

 

מסגרות עומק או מסגרות טלוויזיה

מסגרות עומק הקרויות גם מסגרות טלוויזיה בנויות באופן שניתן להציג אוביקט לאיטים תלת מימדי בעומק המסגור. באופן כזה הציור או האוביקט יושב בחלק של המסגרת הקרוב אל הקיר ובמרחק של מספר סנטימטר בחזית מתיישבת הזכוכית ומכאן בא השם טלויזיה היות שלמעשה מתקיים דבר מה מבעד לזכוכית הקדמית. בדוגמאות מטה אנו רואים אפשרות של מסגרת בה גב המסגרת הוא קרטון או לוח , ואפשרות שניה שגב המסגרת הוא גם כן זכוכית . כשגב המסגרת הוא זכוכית תקרה העבודה מסגור צף היות שמבחינה ויזאולית האוביקט המוצג הוא ללא מגע ניראה לעין עם המסגרת וניתן כמוכן לראות מעבר למסגור את מה שמתרחש מאחור. רוחבה הצדידי של המסגרת הוא בדרך כלל רחב יותר כדי לאלס את התוכן התלת מימדי או המורחק. מסגרות כאלו ניתן לעשות בצבעים רבים ואף לתכנן את עומק הגב או הזכוכית האחורית מחזית המסגור.

מסגור תמונה במסגרת עומק עם גב או מסגור צף