עלות מסגור תמונה – הבנת הגורמים וקריאת טבלת חישוב


עלות מסגור תמונה נקבע בעיקר לפי סוג המסגרת והיקפה (גודל).

ישנם סוגים רבים – ממסגרות דקות או פלסטיק לא יקרות למסגרות עץ מהודרות

בחלק מהמיקרים מסגור דורש גם זכוכית שתגן על האוביקט. דוגמת מסגור של צילום , רישום , ציור מים , תעודות וכל דבר היכול להנזק מנגיעת יד אדם או רטיבות לחות אבק וכו.

ישנם שני סוגי זכוכית מרכזיים – זכוכית שקופה ורפלקטבית – או זכוכית מגורענת ידועה כזכוכית מט שבא יש פחות החזרי אור.

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון במסגור הוא האם רוצים שוליים בין המסגרת לאוביקט. במקרה של מסגור עם זכוכית יקראו שוליים אלו – פספרטו .לרוב מקרטון נטול חומציות . רוחב השוליים/הפספרטו ניתנים לבחירה. כמוכן יש משמעות אם העבודה תוצמד מעל הקרטון (בורד אחורי ) או כפספרטו שתוחם את העבודה ולמעשה מונח על היקפה.

ישנו גם גורם הפרדה/ שוליים לעבודות שאינן זקוקות לזכוכית כדוגמת ציורי שמן או אקריליק. גורם הפרדה זה ניקרא מרילואיז ואותו ניתן להשאיר בצבע הציור , לצבוע אותו או לצפותו בבד. רוחבו , ציפויו וגודלו ישפיעו על המחיר.

בכדי להגן על הדפסים ,צילומים או ציורי מיים ורישומים ניתן להוסיף קרטון דק נטול חומציות בין האוביקט לקרטון הגב האחורי הסוגר את העבודה מאחור. דבר זה הוא בעל חשיבות כדי למנוע הצהבה והתישנות של האוביקט. התישנות שתנבע כתוצאה ממגע עם קרטון הגב שהוא בעל תכונות חוזק אך לא נטול גורמי חימצון.

דברים נוספים אך פחות שכיחים שיכולים להשפיע על עלות מסגור תמונה הם – קבל אחורי לטליה ממתכת , זכוכית מוזיאונית , פספרטו מוזיאוני או של שימור , פס זהב בפספרטו , זכוכית כפולה למסגור צף , מסגור טלויזיה , פירוק מסגרת , מרילואיז או פספרטו כפולים או משולשים ועוד דברים לא שגרתיים . כל אלו הם בדרגה יחודית שמחירה מושפעת מגורמים רבים או כתוספות ועדיפויות שידרוג.

הבנת הטבלה : ניתן ליראות שמחיר מסגרת יכול להתחיל ב 60 ש”ח לגודל קטן במסגרת פשוטה ( רמה 1). ולהגיע ל 3000 ש”ח במסגרת ענקית ומהודרת / עתיקה או בהזמנה מיוחדת ( רמה 9 ) .

כפי שהוזכר בציור שמן העלות היא המסגרת אך במידה ונזדקק לזכוכית או נרצה להעשיר את הרושם באמצעות פספרטו אז יש להוסיף את עלויות אלו בהתאם לגודל המסגור שהוא יחושב כהיקף החיצוני של האוביקט הממוסגר כולל רוחב המסגרת. (כשיש פספרטו אז להיקף מתווסף רוחב הפספרטו בתוספת רוחב המסגרת ).

* טבלה זאת יכולה להתעדכן בהתאם לשינויי עלויות ספק או סוגי קטגוריות של מסגרות.

 


מחיר מסגור תמונה

מחירון מסגור תמונות

מחירון ספטמבר 2024